Friday, April 23, 2010

Office Banjir!

Terkejut cipan aku bila masuk office pagi tadi. Semua orang tengah bertungkus-lumus meng-cover meja dengan plastik, memindah barang2. Ada yang memindahkan meja.

Office banjir!!

Ni bukan kali pertama office ni banjir. Tapi sebelum ni aku blom keje kat sini lagi la. Office ni kat tingkat 22. Takkan bumbung bocor plak. Dari mana datangnye air banjir ni? Pelik bukan.

Dari tingkat atas lah. Tingkat atas yang banjir, pastu bocor ke office kitorang. Ni la akibatnye kalo bangunan tak kalis air. Hanya kat bahagian toilet jer yang kalis air.

Aku tak pasti ni kali ke berapa office ni banjir. Kes saman sebelum ni pun masih blom settle, datang lagi banjir ni. Saman tuntut gantirugi la, coz banyak barang rosak. Banyak kerugian.






Ni la tempat yang paling teruk kena air. Tempat Senior Lawyer. Meja dia dah di alihkan. Ishhh...dah la kat tempat dia banyak fail2 contested. Banyak fail2 yang penting, yang pening2. Abes lah basah fail2 tu.

Tempat staff pun ade yang bocor. Sampai meja kena dialihkan. Mesin2 fotostat pun kena dialihkan jgak. Aduhh~~ penat tahap gaban la diorang yang kena alihkan semua tu. Tapi aku best jer tengok, coz nampak ade kerjasama.

Eh, aku pun tolong jgak, ok. Ape yang penting? KERJASAMA! :)

Naseb baek tempat aku tak bocor. pheww~~


.

No comments: