Friday, December 24, 2010

Ho Ho Ho! Merry Christmas!

This is my favorite Christmas song. Huh. Evergreen dan nostalgik sungguh. Well..lagu lama. Tapi besstttt!!!




Last Christmas, i gave you my heart.
But the very next day, you gave it away.
This year, to save me from tears,
I gave it to someone special.



Cewahh~~ dua tiga hari ni lagu ni jer yang duk menyanyi2 dalam kepala aku. By the way, lirik yg aku taip balik kat atas nih takde kena mengena pun ngan hidup aku. Last Christmas dengan this Christmas, hati aku tetap diberikan pada orang yang sama. ececee~~ geli mak baca. ;DD

Aku cuba carik yang ada video kat Youtube. Tapi tak boleh tengok plak. Jadi camni :-




So, dengar la yang ada lirik ni jer. wuhuuu~~ *nak tengok video~~ :[

Kalo ada sape2 yang tahu link video Last Christmas by Wham ni, please lah tolong bagi kat aku, ok.

Actually bila aku dengar lagu ni, mesti aku teringat time aku keje part time kat Astaka Kuala Terengganu masa cuti semester masa belajar kat UKM dulu. Biasa la aku ni kalo cuti semester, tak boleh duk umah jer. Buhsan jadinyer. Every semester break, mesti keje. Cuti sebulan pun nak keje. Ape lagi cuti dua bulan.

Masa keje kat situ, dah dekat Christmas. So, banyak la lagu2 Christmas berkumandang. Salah satunyer, mesti la lagu ni. So, bila dengar lagu ni, mesti teringat waktu2 keja kat Astaka Shopping Complex tuh.

Tiba2 rindu plak kat shopping complex tu. Eh, apekah? hahaa~ tak la, rindu time2 keje kat situ. xP

Ok, kembali pada topik. Eventhough lagu Last Christmas ni dah dinyanyikan semula oleh beberapa penyanyi, dan dah banyak versi baru, tapi versi Wham nih tetap the best. Biasa la, yang evergreen tetap best kan.

Uh, tadi office aku close pukul 3.00pm. Sebab esok Christmas la kot. Woww~ kau engat senang ke bos aku nak tutup offic awal camtu dan benarkan semua staff balik pukul 3.00 pm? Even ada gegaran kesan gempa bumi pun tak tutup office tau. Dah la office kat tingkat 22. Tak sempat selamatkan diri, baru tau. Ok ok dah. Balik pada kisah yang aku nak ceritakan nih.

Biasanya kalau ada hari perayaan jer office tu akan tutup pukul 3.00 pm. Office orang lain tutup half day, meaning bukak sampai tengah hari jer. Pastu tutup. Office haku? Jangan kau mimpi berangan mat jenin! Orang bagi balik pukul 3.00 dah cukup baik.

Bulan lepas sehari sebelum raya haji pun camni jgak, sama macam sehari sebelum raya puasa. Well...kitorang dibenarkan balik awal, tapi office tak sepenuhnya tutup. Bagi yang dah settle semua keje, dah takde keje urgent, boleh la balik awal. Bagi yang banyak keje, ada client nak datang, ada itu, ada ini, so terpaksa la memaksakan diri dan stay back sambil hati menahan saket tengok orang lain dah balik. Muahahaa~~

Aku? Nasib baik takde keje urgent. Ape lagi, pukul 3.15 jer aku cepat2 blah, walaupun aku bukannye nak sambut Christmas esok atau ada dinner Christmas eve malam nih. Pedulik hape. Bukan senang dapat peluang balik awal. Lagipun pagi2 buta aku dah boring giler & tak sabar nak balik. Belum tengahari dah mengantok tahap cipan, mata tak boleh bukak. Huihh...dah dapat peluang balik awal, ibarat orang mengantok disorongkan bantal la.

By the way, merry Christmas kepada semua yang menyambut.




p/s : waiting for something for this Christmas. apoo??? hadiah ko??? hadiah apo kalau tak sambut Krismas hah? ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS.....haaa...sambung, jangan tak sambung.
p/s lagi : saya bukan jiwa kebaratan. takde kaitan ngan hadiah Krismas pun nih.
dan p/s lagi : sambungan tu akan di-update dalam entri akan datang. Insya Allah....


.

No comments: