Sunday, August 14, 2011

Berbuka Puasa @ Cafe Para-Para, The Paragon Hotel. Durian goreng sangat sedap. =)

Berbuka puasa kat Cafe Para-Para, The Paragon Hotel. 2 hari berturut-turut. Hari pertama, Selasa 09.08.2011. Ada orang belanja. Tapi tak sempat ambik gambar. Around 10pm baru gerak balik rumah. Banyak betul cerita yang nak dikongsi, sampai pukul 10. Perghh~ orang lain pegi terawih, kitorang duk bergosip pulak. Ishhh~~


Hari kedua, Rabu 10.08.2011. Kalini boss belanja. Eh, kiranya ni anjuran office la. Tahun lepas berbuka puasa kat New York Hotel. Aku ingatkan tahun ni takde majlis berbuka puasa anjuran office ni. Tapi ada jugak ye. =)





Buffet.



Roasted Lamb. Bestnyeerrrr~



Ni baru 1st round punyer melantak. Kehkehkehh~ ;DD




1 baris daripada 4 baris meja staff2 SANCO.



Kami.




Haritu  maybe dalam 60 orang kot staff yang datang. Tak semua yang dapat datang. So, almost 1/3 daripada Cafe tu yang kitorang conquer. Dah la havoc tak hengat. Hahh~



Aku punyer. Sebahagian sahaja.
Banyak lagi yang tak sempat nak snap, terus masuk dalam perut dengan selamatnya. ;p




Durian goreng. Sangat yummyyyy okeh.
Dan aku telah berjaya melantak 8 bijik durian goreng nih. Kahkahh~ hebat kan aku?? ;DD



Ni sebenarnya dah 2nd roungd aku ambik durian goreng ni. First, ambik 4 bijik jer. Tapi aku makan 3 bijik jer. 1 lagi orang lain makan. Lepas tu bila nampak durian goreng tu baru masak & baru di angkat dari kuali, cepat2 aku pegi ambik lagi sebab nak rasa yang panas segar dari kuali. 


Aku ambik 5 bijik sebab nak share ngan diorang. Skali takde orang nak makan. Nak tinggal camtu membazir pulak. Tak baik kan membazir makanan. Lebih2 lagi di bulan pose nih (cehh..alasan baik punyer. ;p). So, kena la habiskan 5 bijik durian goreng tu. Sampai muncit perut aku kena paksa habiskan durian durian goreng tu.



Sate ayam + sate daging + roasted lamb.
Gile tak larat nak habiskan. [O_x]



Ishh..isshhh...apo nak di kato. Tak pernah dibuat orang.
Datang budak2 SANCO jer, terus havoc Cafe Para-Para nih.







Nak balik dah. Bye2. =)
Kekenyangan. Alhamdulillah.




Last but not least, menu kat Cafe Para-Para nih memang banyak. Everyday takde la lauk sama jer. Ada yang sama. Ada yang berubah. Yang paling best, of coz la durian goreng. Melantak tak hengat. Hahahhh~


Tapi kalo nak makan kat sini, confirm la kena buat reservation dulu. Sebab selalu penuh. Dan biasanya penuh dengan reservation. Nanti kang kalo just walk-in jer, takde meja kosong pulak. Susah pulak, kan.




Ok lah, bye~ ;)

.

No comments: