Tuesday, December 13, 2011

Ayer Hitam - Nilai 3 - Kajang - Nilai 3

Minggu lepas minggu yang tersangat busy. Busy dengan macam2 hal. Pegi tengok dewan kat kampung Encik Tunang. Oh, sangat tak puas hati ngan dewan tu. Tak berapa berkenan. Entah lah. Malas nak cakap. 


Hari Ahad, 04.12.2010. Pegi Ayer Hitam. Actually kitorang on the way pegi Selangor. So, singgah la kat Ayer Hitam sekejap. Survey2 apa2 yang patut. Ada la beli few things. 



Comel ok!
And i'm so inspired!
Ni kat PISB, Ayer Hitam. Memang comel. Tapi agak mahal. -.-'



The next day, hari Isnin. Pegi Nilai 3 plak. Beli barang sikit2.


The next day lagi, hari Selasa. Pegi Mahkamah Rayuan, Putrajaya. Aku saje ambik cuti hari Isnin sebab hari Selasa tu ada kes kat Putrajaya. So, lepas settle kes kat sana, terus aku pegi Kajang. 


Sebenarnya aku tak pernah pegi ke Kajang dari Putrajaya, dan tak tahu pun jalan pegi sana. Aku tawakal jer ikut signboard. Alhamdulillah...akhirnya sampai jugak ke Kajang. 


Bila dah sampai Jalan Reko tu, teringat balik zaman belajar kat UKM dulu. Pekan Kajang tu la aku selalu pegi beli barang. Naik bas RapidKL, pegi Metro Kajang, Mydin, naik bas balik kampung kat hentian bas Kajang. Wahh...memory betol. Dan teringat jugak macam2 kesusahan yang kena dilalui masa study dulu. Yerlah, aku memang orang susah. 


Ok, straight to the point. Buat ape aku pegi Kajang?



Aku ke sini... 
Pasaraya Bekalan Bakeri Bagus. 



Sebelum ni aku ada baca kat blog b2b, tapi tak ingat dah b2b yang mana. Kat sini ada jual macam2 barang bakeri. Doiley paper & paper bag pun ada. Boleh la buat DIY project for wedding, kan. Memang aku tengah mencari doiley paper ngan paper bag nih. 


So, dah alang2 pegi Putrajaya, melencong la ke Kajang kejap. Bukannya jauh pun Putrajaya ngan Kajang. 


Kedai ni kat Metro Point. Sebelah 7Eleven. Alamat :-

NO.3A, Jalan Jelok 6
Metro Point 43000 Kajang, Selangor




Tak susah la nak cari kedai ni. Maybe sebab aku dah agak biasa ngan jalan2 kat Kajang. Sebab selalu datang sini time study dulu. Tapi takde la expert sangat. Sebab dulu pun kalo pegi mana2, naik bas jer. Tak hafal jalan pun.



Nampak tak doiley paper kat situ?


Aku ada beli few things jugak kat sini. Nanti la aku post ea. Sebenarnya aku nak cari color doiley paper. Tapi takde la pulakk~ Kat mana nak cari hah?? -.-


Lepas beli barang kat sini, pegi Nilai 3 pulak. Amboihh...kemain merayap eh.


Tapi disebabkan nak pegi Nilai 3 tu lalu depan UKM, ape lagi. Singgah la UKM kejap. Woahhh...dah lama giler tak menjenguk UKM nih. Kali terakhir datang, masa konvo. Bulan August 2009 kalo tak silap aku. That was 2 years back!


Lepas round2 kat UKM, terus pegi Nilai 3.



Cantek. 
Pelamin kat depan Astana Mayang Sari.



Masa tu la aku membeli tak boleh belah. Hasil boleh tengok kat ENTRI NI


Macam2 aku beli.Sekarang kat sana banyak kedai yang ada sale. Hampir semua kedai kot. Tapi tak semua yang murah la. Kena pandai pilih & kena pusing2 banyak kedai banyak kali. Untuk compare harga, cari barang yang betul2 kita nak, dan macam2 la kot. Can you imagine how tired i am??


Nasib baik aku beli belah sorang2 jer. Kalo pegi ngan Encik Tunang, confirm kena bebel. Eh, orang lelaki memang camtu ea. Diorang tak faham ea apa yang kita tengah buat nih. Takkan la pegi satu kedai terus nak beli. Kan kan kan? Eh2, ter-bebel kat sini plak. Tak kisah la kan. ;p


Back to our story. Walaupun dari petang kat sini, rasa macam tak sempat nak beli semua barang. Ada few things yang tak jumpa. Ada yang tak sempat beli. Tau la kalo weekdays. Kedai memang tutup awal.


Its okay. At least dah beli banyak barang untuk DIY macam2 benda. Nanti aku reveal satu2.



So, tu la kisah penat aku dari JB - Ayer Hitam - Nilai 3 - Putrajaya - Kajang - Nilai 3. Bulan depan maybe pegi Putrajaya lagi. Kalo pegi, boleh la singgah beli barang kat Nilai 3. Hopefully masa tu still ada sale. Huihh...sepanjang masa nak sale ajer, kan. ;D




Ok bye~ 



.

4 comments:

izla said...

ex-UKM ke? faculty mane?

Nini Mohd said...

fakulti undang2. nape ye. ex-UKM jugak ke?

izla said...

a'ah...faculty engineering. tapi dah lama tinggal. grad 2005.

Nini Mohd said...

yeke. berjiran la fakulti kita ni yer.
sy grad 2009.
tahun 2005 tu baru jer masuk UKM. =)