Saturday, April 28, 2012

Jalan-jalan cari barang @ Kota Tinggi

 
Hello lovelies~
 
 
Seminggu blog ni dibiarkan berwasang. Eh silap. BERSAWANG.
 
 
Tersangat lah busy minggu lepas. Banyak sangat perkara yang perlu di-settle-kan.
 
 
Hari Ahad lepas pegi bayar balance 80% harga pelamin. Lagi 20% kena bayar lepas wedding. Lepas pegi butik akak tu, terus pecut pegi Kota Tinggi. Nak cari baju untuk akak yang sulung untuk dia pakai masa resepsi kat JB nanti.


Untuk resepsi JB, aku just beli baju untuk dia jer. Family members yang lain, beli sendiri. Tak tahu la seragam ke tak nanti. & tak tahu la semua ikut tema ke tak. -.-


Satu lagi misi datang sini, nak cari tudung untuk resepsi, untuk baju yang dah siap tu.


Kat sini pun ada kedai jual barang kelengkapan pengantin jugak. Boleh tahan berbaloi harga kat sini.

Ape ntah nama kedai ni. Lupa plak. -.-'


Punyer lah penat pusing2 jelajah semua kedai. Susah betol nak cari baju yang sesuai untuk akak aku & sama ngan tema. Akhirnya dapat jugak beli baju + 2 tudung untuk dia. Tudung untuk pakai masa majlis kat Terengganu & JB.


Tudung untuk resepsi aku pun sama jugak, susah nak jumpa yang betul2 sama ngan warna baju. Aku nak beli tudung plain jer. Tapi tak banyak kedai jual tudung plain. Banyak jual tudung yang penuh ngan manik2. Last2, aku pilih tudung yang gelap sikit dari warna baju tu. Ok la, sebab sama tone. Banyak rupanya tone purple lembut nih. Banyak yang purple pink. Nasib baik ada tudung yang sama tone ngan baju aku.


Sangat penat + letih + dehidrat. Cuaca sangat panas.


Baju tu dah pos kat akak kat kampung. Malangnya bila dia try, tak muat!! Aiyyaaaa~ biasanya kalo aku beli baju kurung untuk dia, saiz tu la yang aku beli. Makin gemok ke ape akak aku nih? Last2, akak aku yang lain ambik baju tu. Nanti dia belikan baju lain plak untuk akak sulung.


Keciwa betol. Sebab aku memang suka ngan baju tu & nak dia pakai. Biasanya dia pakai baju kurung jer. Baju yang aku beli tu macam jubah, tapi macam dress pun ada. Takpe la, mungkin takde rezeki. :|



.

No comments: