Sunday, April 15, 2012

Terengganu - Klang - Nilai - Seremban - Banting.

Wahhh~ jauhnyer perjalanan. ;p


Hari Selasa, bertolak balik dari Terengganu. Bertolak dalam pukul 5.30 pagi. Aku bangun pukul 4.30 pagi. Woww~ tahniah pada diri sendiri sebab berjaya bangun tersangat awal. Aku ni bukannya senang nak bangun pagi. Pegi keje pun selalu lambat. Hewheww~ ;p


Berhenti kat Hentian Rekreasi Sungai Yu. Saje jer nak tengok sungai. Berhenti tak sampai 5 minit jer pun.





 Zon Bebas Sampah ea?
Tapi sampah berselerak kat bawah tu.




Takde orang pun kat Hentian tu. Takot jugak. Cepat2 ajak Encik Tunang blah dari situ.


Sejam lepastu, jumpa lagi jeram. Jeram Besu kot nama dia. Berhenti lagi cuci mata tengok sungai. Huhuu~




 Encik Tunang terliur jer nak mancing. Hewheww~ ;p



 Air sangat deras. Bahaya tu.



 AMARAN.



 Sebok jer nak bergambar. ;p



Sampai kat tol Karak/Genting Sempah dalam pukul 2 camtu. Terus pegi GM Klang. Disebabkan kami berdua memang tak tahu selok belok jalan kat sana, terpaksa la pusing ke Banting dulu, baru pegi Klang. Kiranya pegi Klang dari Banting la. Dah itu jer jalan yang kami berdua tahu & familiar. Biar jauh, dari sesat. Kan? ;D





Tak ramai orang kat GM Klang ni. Oh, kan haritu hari minggu.


Aku beli manik, untuk jahit kat baju sanding yang dah siap. Ada ke patut jahit manik pun senget2? Bengang tak? Huh. Nanti aku cerita kisah baju sanding tu kat entri lain, ok. And nak jahit kat kasut sanding. Supaya sama ngan baju. Hehee~ Tapi kasut pun beli lagi. Camno? Duk berangan jerla nih. -.-


Then ajak Encik Tunang cari cincin kat Nilai. Bukan Nilai 3, ok. Tapi tak jumpa yang berkenan. Ada yang cantik, tapi takde saiz. Tak boleh kecikkan cincin plak kat kedai tu. Boleh camtu ea. Aku ingatkan semua kedai emas boleh kecikkan saiz cincin kalo cincin yang kita nak tu saiz besar.


Pastu kitorang pecut ke Seremban, untuk cari cincin Encik Tunang. Pegi Jusco Seremban. Tapi takde jugak. Susah jugak rupanya nak cari cincin lelaki ni yer.




 

Balik Banting dengan hampa.


Penat tak tahu nak cakap lah. Dari Terengganu, terus ke sana ke sini. Haduii~ Balik ke Banting, aku plak yang drive. Encik Tunang tunjuk jalan sekejap, sebab aku tak tahu jalan balik dari Seremban ke Banting. Kalo lalu highway aku tau la. Ni ikut jalan dalam. Pastu terus dia tertidur. Huhuu~ kesian dia, penat sangat seharian drive sana sini.


Next entry, update plak pasal  misi balik kampung haritu.


Till then, thanks for reading. ;)


.

No comments: