Saturday, August 18, 2012

Balik kampung~

Dah 2 hari kat kampung. Alhamdulillah, Encik Suami dapat hantar balik. Sebelum ni aku ingat kena balik kampung drive sorang2. Sebab Encik Suami keje. Hari raya ke-3 baru dia cuti. Memang tak dapat apply cuti awal.


Tahun lepas aku drive sorang2. JB - Terengganu. Tapi ada anak sedara teman kat sebelah. Buat teman hilangkan ngantok. Tahun ni kalo aku drive sendiri, memang drive sorang2 lah. Sebab anak sedara yang tu pun tak oleh temankan. Drive JB - Terengganu sorang2? Errrr~


So haritu kitorang bertolak dari JB dah tengahari. Plan nak bertolak sebelum subuh. Tapi tak jadi, ada hal yang tak boleh dielakkan.


Alhamdulillah jalan balik kampung tak jem. Cuma nak keluar dari JB jer jem teruk. Tahun lepas aku balik kampung, jem giler. Roadblock, jem sana sini. Tahun ni nasib baik dapat balik awal.



Sampai kat persimpangan Bukit Besi, jem pulakk~ 
Ingatkan jem sebab banyak kereta nak masuk highway pantai timur.



Rupa2nya ada orang tengah buat agihan barang untuk pemandu. 




Bubur lambuk! 
Oh my fav. Macam tau2 jer aku nak makan bubur lambuk. 
Minggu lepas dah makan bubur lambuk, tapi bubur lambuk Terengganu lain dari bubur lambuk kat JB.



Highway pantai timur. 
Tol-free. Hewheww~







Sampai rumah pukul 8.30 malam. Lepas makan, terus pegi Pengkalan Chepa. Hantar Encik Suami pegi airport. Esoknye Encik Suami dah keje. So, dia just hantar aku jerlah. Kesian jugak kat Encik Suami. Penat drive dari JB ke Terengganu pun belum hilang. Memang penat yang amat! Pastu terus naik flight balik Selangor.


Pastu aku drive balik rumah kat Besut. Ya Allah...mengantok giler! Tawakal jer drive malam2. Sampai rumah pukul 12.30 malam. Aku dah penat & mengantok macam ni. Encik Suami yang drive dari JB tu lagi lah penat, esok kena keje lagi. Huhuu~


Tahun ni tahun pertama beraya sebagai isteri. Tapi tak dapat beraya pertama ngan Encik Suami. Wuwuwuwwuuu~ T_T


.

No comments: